Фейсбук оцени Instagram на 1 млрд. долара, а пазарната оценка на LinkedIn е 10 млрд. Туитър струва 8 млрд. долара.
А къде, в тази картина, се вмества новата социална платформа за публикуване на снимки Pinterest? Тя съвсем не остава назад със стабилните 7,7 млрд. долара, пише Форбс.
Популярността на новата социална платформа нараства ежедневно. Трафикът расте стремително, а статистиките й са впечатляващи.
Pinterest е известна с качеството на снимките си и е твърде вероятно да се превърне в Туитър-а на изображенията. Сайтът привлича много жени на възраст между 25 и 44 години. А именно този демографски сегмент е известен с навиците за пазаруване.
Средното време за месец, което потребителите на Pinterest прекарват онлайн в сайта, е 89 минути. Докато средното време за месец онлайн на потребителите на Туитър е 21 минути.
Качествените снимки на магазини, храни и рецепти плюс коментарите от други потребители са много по-привлекателни от тези във Фейсбук. Много търговци засилват трафика към сайтовете си с публикуването на привлекателни продукти в социалната мрежа. Тя служи като рекламно табло и поле за изява.
Според данни от 2012 година на Experian Hitwise, Pinterest е третата най-популярна социална платформа в САЩ. Тя се нарежда след Туитър по брой посещения.
Засега Фейсбук е на първо място с общо 7 млрд. посещения, след това се нарежда Туитър със 182 млн. посещения, следван от Pinterest със 104 милиона посещения, които нарастват бързо.
По посещения Pinterest дори надскочи Google+, които имат само 61 милиона посещения за същия период. А от Гугъл похарчиха доста пари за платформата си, която се конкурира с Фейсбук.
Pinterest привлече 21,5 милиона посещения за една седмица в края на януари.
Какво показва оценката на платформата по брой посещения? Ако LinkedIn има 86 милиона посещения и се оценява на 10 млрд. долара, това оценява всяка визита на 116 долара. По този метод Pinterest се оценява на около 12 млрд. долара.
Worth of Web (сайт-калкулатор за стойността на сайтовете) дава много по-скромна оценка от 267 милиона долара на Pinterest. Според него социалната платформа има 10,8 милиона посещения на ден и средно 324 милиона на месец.
Worth of Web обаче са далеч от истината. Като пример може да се даде оценката му от 115 милиона на Yelp!, която има пазарна цена 1,5 млрд. долара. Сайтът подценява много и Instagram, които са оценени на 2,6 милиона. Ако вземем подценената оценка на Yelp! и я приложим върху Pinterest, ще получим около 3,4 млрд., което не е чак толкова далече от истината.
По-горе цитираните данни на Experian Hitwise не включват посещенията от мобилни устройства. Така че е възможно Pinterest да не е третата най-популярна социална платформа в момента. Но е ясно, че потребителите й бързо се пристрастяват към добрите изображения и задържат вниманието си по-дълго от Туитър.
Попитани за коментар на пазарната си оценка от Pinterest отговарят, че си нямат официален говорител. Явно те оставят снимките да говорят вместо тях.
Коментари