След стремителния ръст миналата година, в последните месеци пазарът на "умни" часовници бележи също толкова стремителен спад. Това сочи доклад на агенция IDC.
Според техните изчисления в периода юни-септември 2016 на глобалния пазар са реализирани 2,7 млн. SmartWatch устройства - над два пъти по-малко (52% спад) в сравнение с година по-рано, когато са били продадени 5,6 млн. такива джаджи.
Най-значителни са проблемите за лидера в сегмента - Apple. За последната година продажбите на Apple Watch са намелели от 3,9 до 1,1 млн. брой, т.е. със 71,6%. Заедно с доставките се свива съществено и пазарният дял на гиганта от Купертино – от 70,2% на 41,3%.
На второ място е компанията Garmin, чийто пазарен дял се е увеличил с 2,3% (до общо 20,5%) след внушително увеличение на броя продажби – с цели 324,2%.
Увеличение на продажбите в сегмента отбелязва и третият в подреждането – Samsung. Южнокорейският производител е доставил на пазара 0,4 млн. "умни" часовници, което е с 9% повече от нейния миналогодишен показател и допринася за увеличаването на пазарния дял на марката от 6,4% на 14,4%.
Коментари