В днешното Свързано Общество, където вниманието на хората, често почти несъзнателно, е постоянно раздвоено между физическия свят и интернет, скоро ще стане безсмислено да говорим за онлайн и офлайн като две отделни реалности.
Хората са все по-свързани с интернет – близо 40% от потребителите на смартфони по света влизат в интернет преди да станат сутрин – и огромният ръст в потреблението на мобилни приложения се отразява значително и на поведението на потребителите при пазаруване.
Това е статуквото, което е описано в доклада за потребителското поведение от следващо поколение, съставен от Копенхагския Институт за Бъдещи Науки, съвместно с Ericsson ConsumerLab.
Докладът, който се базира на данни, събрани в САЩ през 2012 г., показва че смартфоните вече играят сериозна роля в процеса на пазаруване. Четири на всеки десет потребители на смартфони в Съединените Щати използват телефона си, за да извършват малки плащания, да сканират продуктови баркодове или да свалят купони.
Докладът идентифицира един феномен, който най-добре може да бъде описан като „пазаруване от следващо поколение”. Този феномен се появява в резултат на желанието на клиентите да комбинират най-добрите аспекти на пазаруването на място и онлайн пазаруването. С други думи, потребителите искат да могат да видят, докосват и изпробват продуктите, да правят сравнения между цените и да имат достъп до разширена продуктова информация без да се налага да чакат на опашка, за да направят покупка.
Потребителите правят пазаруването част от естествения поток на всекидневния си живот. В резултат те искат приложения, които правят изживяването по време на пазаруване удобно и не хаотично. Точно, както хората желаят достъп до интернет навсякъде и по всяко време, така искат да могат да пазаруват в момента, в който изпитат нужда от даден продукт. Търговците трябва да разберат и да посрещнат тези нужди, ако искат да бъдат успешни в следващите години, коментира Майкъл Бьорн, шеф на отдел Проучвания в Ericsson ConsumerLab.
Като цяло, потребителите на смартфони са по-заинтересовани в онлайн пазаруването от тези, които нямат смартфони. В 8 от общо 12 продуктови категории, които са били анализирани, потребителите са предпочели комбинация от пазаруване на място и онлайн пред опцията само за онлайн пазаруване.
Коментари