Японската Панасоник възнамерява да открие свой завод за домашни уреди на Стария континент, което е неочакван вот на доверие в производството на затъналата в дълбока криза еврозона, съобщи Ройтерс.
Технологичния гигант ще се опита да сведе до минимум ефекта от силния курс на йената, който пречи на износа, като доближи производството до клиентите. Той освен това се надява да капитализира всички възможни правителствени стимули.
Индустриалното производство в еврозоната през март спадна с 0,3% на месечна база, след като ескалиращата криза, растящата безработица и високата инфлация накараха потребителите да не харчат и принудиха фирмите да замразят инвестициите си.
Разглеждаме европейското производство, разкри главният изпълнителен директор на Панасоник Лоран Абади.
В момента имаме различни интересни възможности. Вероятно ще можем да ви дадем повече информация в идните седмици. При всички случаи ще бъде през тази година. Но още не е ясно, заяви французинът пред Ройтерс.
Той отказа да посочи кои държави са взети под внимание, но въпреки това бе категоричен, че избраната несъмнено ще бъде членка на Европейския съюз.
През февруари т.г. китайската Грейт Уол Мотор отвори първото си съоръжение на европейска земя в България. Инвестицията в балканската страна е част от стратегията на фирмата да повиши продажбите си в региона, припомня Ройтерс, цитирана от БГНЕС.
Коментари