Въпреки забавянето на икономиката британските фирми са похарчили близо 5 милиарда паунда (8 милиарда долара) за онлайн реклама с видеореклами и маркетинг в социалните медии.
Това е най-големият растеж в областта на онлайн рекламата през последните пет години.
Изследването на Агенцията за интернет реклама показва, че рекламите в интернет са нараснали с 14,4% до 4,8 милиарда паунда през 2011 г.
Великобритания се превърна във водеща страна в областта на пренасянето на парите за реклама от традиционните области като вестници и радиа към интернет заради високото ниво на достъп до глобалната мрежа и разпространението на смартфони, позволяващи на потребителите достъп до интернет, когато са на път.
Данните на агенцията показват, че средно 39,7 милиона души са влизали интернет всеки месец във Великобритания, а 27% цялото време онлайн е прекарано в социалните мрежи, посочва БГНЕС.
Сред областите с най-бърз растеж са разходите за онлайн видео реклами, които са се удвоили през миналата година до 109 милиона паунда и са нараснали осем пъти спрямо 2008 г.
Разходите за социални мрежи като Фейсбук, Ю Тюб и ЛинкедИн са нараснали със 75% до 240 милиона паунда.
Разходите за мобилни телефони, включени в онлайн разходите, са регистрирали увеличение със 157 процента до 203 милиона паунда заради повишаващия се брой на хората, притежаващи смартфони.
Коментари