Жените предприемачи просперират повече в по-развитите икономики. В сравнение с техните колеги в нововъзникващите пазари, жените собственици на фирми в развитите са имали възможност да се възползват от по-голям набор от ресурси и възможности, включително достъп до капитал, финансови услуги и академични програми. Това разкрива второто издание на Индекса на Mastercard за жените в бизнеса.
Изследването проследява напредъка и постиженията на жените предприемачи и собственици на бизнес на 57 пазара от няколко географски региона – Европа, Северна Америка, Южна Америка, Тихоокеанска Азия, Близкия Изток и Африка.
„Жените предприемачи правят забележителен напредък като собственици на фирми по целия свят. Ние вярваме, че като насочим вниманието върху техните усилия да реализират потенциала си, можем да им помогнем да получат подкрепа и стимул да ръководят успешен бизнес, който им гарантира по-добър стандарт и възможности“, каза Мартина Хунд-Мейджин, главен финансов директор, Mastercard.
Топ 10 пазара с най-силни стимулиращи условия и възможности за развитие на жените като предприемачи:
1. Нова Зеландия – 74.2
2. Швеция – 71.3
3. Канада – 70.9
4. САЩ – 70.8
5. Сингапур – 69.2
6. Португалия - 69.1
7. Австралия – 68.9
8. Белгия - 68.7
9. Филипини – 68.0
10. Великобритания – 67.9
Развитите пазари със силни стимулиращи условия не са имунизирани срещу полови предубеждения към жените в бизнеса, сочи обаче проучването. В Нова Зеландия, резултатите разкриват, че обществото възприема по-резервирано жените предприемачи. Въпреки тези условия, жените, собственици на бизнес в Нова Зеландия, са надмогнали тези предизвикателства и за втора поредна година извеждат своя пазар на върха в класацията.
Възможността за предприемачество не е задължително съобразена с темпа на икономическото развитие на пазара. Нововъзникващи икономики като Гана (46.4), един от трите новодобавени пазара към Индекса (заедно с Малави и Нигерия), Уганда (33.8) и Виетнам (31.3) имат по-високи нива на бизнес, собственост на жени, в сравнение с редица по-развити пазари. Жените предприемачи на тези пазари обаче са водени по-скоро от необходимостта от оцеляване. Те успяват да се адаптират на пазара, въпреки липсата на финансов капитал и достъп до редица необходими за развитие услуги.
Жени, собственици на компании, като % от всички бизнес собственици – Топ 10 пазара:
1. Гана – 46.4%
2. Русия – 34.6%
3. Уганда – 33.8%
4. Нова Зеландия – 33.0%
5. Австралия – 32.1%
6. Виетнам – 31.3%
7. Полша – 30.3%
8. Испания – 29.4%
9. Румъния -28.9%
10. Португалия – 28.7%
Коментари