Нокия пусна на пазара в Индия евтин смартфон за 99 долара с надеждата да навлезе на бурно развиващия се пазар, чийто оборот се очаква да достигне 15 милиарда долара до 2015 година.
Генералният директор на Нокия Стивън Елоп представи смартфона Аша 501 със сензорен екран на церемония в Делхи. С новия продукт Нокия, която в момента изживява труден период, се цели в бурно развиващите се пазари.
Индия, която е вторият най-голям пазар за мобилни телефони в света след Китай, "е много важна" за Нокия, заяви Елоп пред журналисти. В началото на седмицата той имаше бурна среща с акционерите, които са недоволни от резултатите на компанията.
С населението си от 1.2 милиарда души Индия е "достоверен барометър, който улавя определени тенденции", заяви генералният директор на Нокия. Аша 501 има известни прилики с луксозния модел Лумия и цели да отклони потребителите от софтуера Андроид на Гугъл, който се предлага с по-евтини модели, произведени в Китай.
Елоп, който ръководи Нокия от три години, е подложен на натиск от акционерите да ревизира противоречивото си решение да заложи на Уиндоус на Майкрософт. Той отказа коментар за финансовите резултати на компанията си. Нокия, която обяви загуба от 355 милиона долара за първото тримесечие, се бори да се върне на пазара на смартфони, след като продажбите й на този продукт в света намаляха с 49% през първото тримесечие.
Според анализаторите бъдещето на Нокия е свързано с продажбата на евтини смартфони на развиващи се пазари като Индия и Африка, където разпространението им е сравнително слабо.
Коментари