Българи пуснаха кампания в американската платформа за споделено финансиране на стартиращи фирми и арт проекти Kickstarter.
Сайтът вече се е наложил като най-популярната в света онлайн платформа за споделено финансиране (crowd – funding).
Той позволява на потребителите да дават малки или по-големи дарения за проекти, които им харесват, събирайки по този начин значителни суми, които обезпечават старта на нови фирми и начинания.
С помощта на Kickstarter вече са финансирани десетки софтуерни продукти, видеоигри, книги, филми, хардуерни аксесоари, гейм конзоли и дори български терлици.
Платформата е американска и достъпът в нея е труден, освен ако човек не е американски гражданин, не притежава номер на социална осигуровка, шофьорска книжка и не е над 18 години. Но пък е и много желан, тъй като там проектите наистина получават необходимото финансиране, а подкрепилите с пари от своя страна – чудесни подаръци.
Американската регистрация е само първата пречка - преодолее ли се, предстои истинската работа по събирането на парите, необходими за осъществяване на начинанието.
Някои проекти успяват при поискани 50 000 щ. долара да съберат по 1 200 000 щ. долара.
Разбира се, и достигането на поисканата първоначално сума не е шега работа, защото е обвързано с краен срок. Ако той изтече, а цифрата не е достигната, платформата не таксува за дарения, а кампанията по финансиране остава неуспешна.
За да се стигне до този прекрасен момент, в който проектът става успешен, е необходимо огромен брой хора да разберат за кампанията, да я харесат и да преценят дали ще могат да дарят сума по избор.
Най-новият български проект, който кандидатства за финансиране в Kickstarter, е за комикс, продуциран от Грозен Ентертейнмънт - издателство за комикси, с анимационно студио.
Автор и художник на триезичното издание е Николай Попов - Нико, а към книгата с твърди корици, освен 64 страници има CD със саундтрак от 12 песни, анимационен клип и бонус материали по проекта. Той ще се опита да събере 53 000 щ. долара.
Коментари