Социалната мрежа Facebook може да се окаже най-подходящ купувач на конкурента си Twitter. Микроблогинг платформата се надява да бъде придобита, за да успокои инвеститорите и да вкара свежи пари в развитието си. Тя генерира приходите си от реклама и именно затова е апетитна хапка за Facebook, която определено има необходимите ресурси да я купи, пише VentureBeat.
Един от основните мотиви зад подобна сделка би бил, че Twitter знае неща за потребителите, до които Facebook няма достъп. Базата данни на микроблогинг платформата е чудесен начин рекламодателите на Facebook да разберат повече за нещата, от които се интересуваме и обичаме да правим. В крайна сметка това означава, че компанията ще може да продава повече продукти на потребителите си.
Тwitter е и популярна платформа за излъчване на събития в реално време. Това е пазарна ниша, която Facebook също се стреми да развива. Комбинацията между огромната база данни на двете компании може да ги превърне в още по-влиятелен инструмент за таргетиране на реклами в интернет.
Слуховете за купуването на Twitter доведоха до осезаем спад в нейните акции на борсата, което би улеснително допълнително подобна сделка. Към социалната мрежа интерес проявяват и други гиганти, сред които са Google и Disney.
Коментари