За първите девет месеца на 2012 година Мобилтел регистрира понижение на приходите си с 9.3% до 358.3 милиона евро.
Това показват финансовите резултати за периода, обявени от Telekom Austria Group, част от която е и българският телеком.
През същия период сравнимата EBITDA (печалба преди олихвяване, данъци, обезценяване и амортизация) отбелязва спад от 19.3% до 164.5 милиона евро.
Финансовите показатели са в резултат на няколко фактора: намалените цени за взаимно свързване, които от 1 юли 2012 г. са между 50% и 70% по-ниски, засилената конкуренция, както и неблагоприятната икономическа обстановка, довела до по-ниско потребление на комуникационни услуги.
Взетите мерки за икономия на разходите не успяват напълно да компенсират неблагоприятните последици от пазарния натиск върху приходите, отбелязват от телекома.
Същевременно телекомът отчита 30% ръст на клиентите на фиксиран интернет.
За отчетния период компанията отбелязва повишение от 4.6% в клиентската си база, надвишавайки 5,5 милиона абонати.
Все повече потребители избират да ползват цифрова телевизия от Мтел, като увеличаването на тези абонати през разглеждания период е 112%. Данните показват, че клиентите на мобилен интернет също отбелязват сериозен ръст - 83%.
Към септември 2012 година спрямо септември 2011 година Мтел отчита значително повишение от 80% в продажбите на пакетни предложения, в които е включена фиксирана услуга.
Коментари