Мобилните телефони и таблети превземат виртуалната реалност един след друг като техния дял в интернет трафика расте с всяка изминала година. Проучвания на "Гемиус" показват, че най-голям дял мобилни импресии има отчетени в Дания, а Словакия е пазарът, който расте най-бързо.
В изследването са участвали всички страни от Централна и Източна Европа, в които "Гемиус" измерва трафика на уебсайтове, т.е. Беларус, България, Хърватия, Чехия, Естония, Литва, Латвия, Молдова, Полша, Словения, Словакия, Украйна и Унгария. Анализът включва също и Дания. Представените данни са за месец април 2012 година и 2013 година.
Както може да се забележи, въпреки че Дания е най-добре развитият мобилен пазар (над 31 на сто от целия интернет трафик се генерира чрез употребата на мобилни устройства, с растеж от 86 на сто в сравнение с април 2012 г.), Словакия и Чехия са страните, в които се наблюдава най-голям ръст на дела на импресиите, генерирани чрез мобилни телефони и таблети (с над 200 на сто в сравнение с април 2012 г.)
Освен това Словакия е една от четирите страни, заедно с Унгария, Хърватия и Литва, които могат да се похвалят с дял на мобилните импресии над средния за региона (6,6 на сто).
Кристоф Росински (Krzysztof Rosiński), експерт по мобилни устройства на "Гемиус", обясни, че причината за големия дял на мобилните импресии в тези страни е влиянието на силните местни марки, опериращи на тези пазари, които са спечелили голяма популярност сред потребителите на мобилни устройства с техните мобилни сайтове.
Допълнителни анализи показват, че има само три страни, в които увеличението на дела на мобилни импресии е по-малък от 100% през миналата година - Беларус (34%), Литва (81%) и Полша (с ръст от 87%). Ръстът на броя импресии, генерирани чрез мобилни устройства в останалите пазари от региона, е между 100 и 200%.
“Данните позволяват да се предположи, че все още има голяма възможност за развитие на мобилни услуги на всеки един от анализираните пазари “- обобщи Кристоф Росински.
Коментари