29 ученици от страната ще сверят бизнес уменията си в управлението на виртуални компании във финалите на състезанието „Виртуално предприятие”.
Надпреварата, организирана за 15-ти път от Джуниър Ачийвмънт България и Майкрософт България, ще се проведе на 28 април (събота) в Националния център за подготовка на олимпийци в София.
Младите мениджъри, които покажат най-добри резултати, ще получат призове от Министерство на образованието, младежта и науката и Майкрософт България.
„Виртуално предприятие” е образователно онлайн състезание, организирано на национално, европейско и световно ниво. Тази година в програмата се включиха 734 ученика от 24 населени места, които се състезаваха онлайн в продължение на 2 месеца.
Участниците във виртуалната игра стартират онлайн компании при равни условия и вземат решения за пет основни показателя на произвеждания продукт: цена, обем на производството, маркетинг, капиталови инвестиции и развойна дейност. Решенията им трябва да са съобразени с реалната пазарна среда и макроикономическата политика. Крайното класиране се осъществява чрез Индекс на пазарното представяне, който сравнява резултатите по предварително зададени критерии.
Общо 8 отбора от Пловдив, Самоков, Горна Оряховица, Казанлък и Плевен достигнаха до финалите на тазгодишното състезание, след като пребориха 212 отбора в първия онлайн етап на играта.
Във финалния кръг отборите ще имат за задача да създадат виртуални фирми, конкуриращи се помежду си при производството и продажбите на хологенератор – хипотетичен иновативен продукт, зададен специално за състезанието.
Освен в отборната надпревара, учениците ще решават и индивидуален тест по икономика, зададен в началото на състезанието, който, заедно с отборното класиране, ще определи и персонални победители в играта. Те ще получат грамоти, с които могат да кандидатстват за стипендия от общината, в която живеят.
Програмата “Виртуално предприятие” е предназначена за младежи на възраст между 15 и 19 години.
Инициативата дава възможност на учениците да тестват и развият бизнес уменията си, като вземат решения, които имат реално влияние върху фирмата, която управляват. В България „Виртуално предприятие” е включено в официалния календар на Министерството на образованието, младежта и науката за олимпиади и национални състезания.
В Eвропа тази инициатива е позната под името Virtual Business Challenge (VBC), а на световно ниво – HP Global Business Challenge.
Коментари