От следващия месец технологичният гигант Mircosoft ще стартира продажби на облачни услуги директно на клиентите. Това ще стане в рамките на нов модел за покупка на Azure продукти, огласен от компанията през януари т.г., предава TechNews.
Новият модел е призван да облекчи процеса на лицензиране, като го направи по-ефективен и опростен, подчертават от компанията. При директните продажби оптимизирано цифрово споразумение с клиентите (Microsoft Customer Agreement) ще замени настоящите системи за покупка чрез риселъри и MSP партньори.
На клиентите, които купуват Azure директно, Microsoft ще предложи списък от продукти и услуги – както нейни собствени, така и такива от външни производители, а също и ново, опростено 11-странично клиентско споразумение.
Същевременно, компанията уточнява, че партньорите ще продължат да играят важна роля в новия модел на продажби. Те ще поддържат клиентите преди и след продажбите на Azure услуги.
Новият модел на продажби ще обхване пазарите в САЩ, Канада, Западна Европа и някои държави от Южна Америка. В публикациите по темата не се споменават страните от Източна Европа.
Според анализатори, решението на Microsoft да продава директно Azure продукти ще даде по-големи шансове на конкурентите. Доставчиците на облачни услуги ще отделят по-голямо внимание на възнагражденията на партньорите, които имат специални знания в конкретни облачни проекти и развиват нишови услуги, коментира Canalys.
Анализаторите са на мнение, че облачните доставчици трябва да укрепват доверието на партньорите, а не да лансират инициативи или да променят условията с цел да стимулират директните продажби.
Коментари