Корейски учени откриха евтин способ за прехвърляне на данни от обекти към мобилни телефони при сканиране. Тайната се крие в мастило, използвано за принтирането върху пластмасово фолио на миниатюрни приемателни антени, чиито конвертор преобразува променливия ток в постоянен.
Технологията е изключително евтина – себестойността й е по-малка от 2.5 стотинки. Същевременно позволява интегрирането на множество функции, без това да оскъпява производството.
Изобретението може да се окаже добра алтернатива на QR кодовете. Това са онези матрични баркодове, които могат да бъдат разчитани с помощта на QR четци или смартфони и които ни носят богат набор от информация.
Само за последната година тяхната употреба в САЩ е нараснала с 40 процента, съобщава Би Би Си, като се позовава на данни от консултантската компания Greenwich Consulting. Те се радваха на особена популярност и по време на Олимпийските игри в Лондон. Така например McDonalds използва именно този тип баркодове, за да препрати клиентите си към специално приложение, което изчислява погълнатите от тях калории. Въпреки това, мнозина експерти предричат скорошен залез на славата на QR кодовете.
Корейското откритие далеч не е единственият им конкурент за вниманието на потребителите.
Приложението Chirp например позволява изпращането на информация чрез звуков сигнал. Данните, които потребителят желае да изпрати, предварително се качват на cloud сървър на компанията. Когато изпращачът на информацията натисне бутон в приложението, то генерира аудиосигнал с кратка продължителност. След като сигналът бъде разпознат от друго мобилно устройство, софтуерът препраща потребителя към линк за сваляне на съответните данни.
Маркетинг компанията Adido вместо QR кодовете в кампаниите си използва Aurasma – приложение за добавена реалност, което е базирано на визуално разпознаване.
"Съществуват голям брой ограничения във възможностите на QR технологията – можете да я накарате да извърши само едно действие, просто това е количеството информация, което може да побере", обяснява Андрю Мур, координатор Бизнес развитие на Adido, цитиран от Би Би Си.
Редактор: Катина Костова
Коментари