Маркетинг инвестициите ще продължат да растат, сочи глобално проучване на Dentsu Aegis Network


Маркетинг инвестициите ще продължат да растат, сочи глобално проучване на Dentsu Aegis Network
Снимка: Dentsu Aegis Network

2684

- Глобалното проучване ‘CMO Survey 2018’ на Dentsu Aegis Network прогнозира ръст на маркетинговите бюджети в следващите дванадесет месеца в почти всички пазари и индустрии, като най-сериозно увеличение ще има в технологичната сфера. Храните и напитките са браншовете с най-голяма вероятност за намаление на инвестициите в реклама;

- На фона на растежа на краткосрочните бюджети, подсигуряването на дългосрочни инвестиции е най-голямото предизвикателство пред маркетинговите директори за реализиране на стратегиите им. Специалистите посочват използването на данни за таргетиране на реални потребители като стратегическа възможност номер едно. В същото време, пробив в данните е най-големият риск според тях;

- Нашумелият през последните месеци Регламент за защита на личните данни (GDPR) затруднява изграждането на връзка с потребителя за близо две трети от експертите. Също толкова възприемат наличието на големи обеми от данни като предизвикателство за извличане на съществена информация;

- Притеснително е, че иновациите имат най-малка роля от маркетингова гледна точка. Това би могло да постави в риск отговарянето на нуждите на потребителите в контекста на дигиталната икономика;

Изтеглете целия доклад от тук - http://www.dentsuaegisnetwork.com/CMOSurvey

Глобално проучване “CMO Survey 2018” на Dentsu Aegis Network сред 1000 маркетингови директори прогнозира ръст на рекламните бюджети в следващите дванадесет месеца. Използването на данни допълнително засилва ролята на маркетинга като основен двигател на растеж за организациите. Познанията за потребителите предоставят на маркетинговите директори уникални търговски възможности и могат да бъдат нов източник на приходи.

Според проучването шест от десет експерти очакват маркетинговите бюджети да се увеличат в следващите 12 месеца. Тенденцията се базира основно на големите компании, като 43% от отговорилите планират увеличение от 5% или повече, а само един на двадесет очаква понижение на бюджетите. Най-голяма е увереността в автомобилния сектор, технологиите и финансовите услуги.

Резултатите показват още, че маркетинговите директори се сблъскват със значителни предизвикателства в стремежа да балансират между възможностите за изграждане на нови способности и утвърждаване на ролята им. Такива са и рисковете и трудностите, произхождащи от данните и дигиталната икономика.

Възможности са данните, съчетани с предпазливост

Еволюцията на маркетинговите данни към реалния потребител, изграждането на дигитални проксита и данните за широка сегментация на клиентите се считат за най-големите стратегически възможности в следващите 2-3 години. Близо 80% от респондентите потвърждават важността им в постигането на ефективно ангажиране на потребителя. Въпреки това, резултатите показват и съществено ниво на предпазливост. Евентуален пробив в данните е възприеман като най-големият стратегически риск. Според 60% от участниците в проучването законодателство за защита на данните като GDPR ще затрудни изграждането на директни отношения с потребителите.

Онлайн търговията определя подхода на маркетолозите към партньори и доставчици

Макар очакванията за увеличения в инвестициите, проучването разкрива промяна в приоритетите, които отразяват фокусиране върху данните като двигател на растежа. Инвестициите в дигитални медии, задържане на маркетинговите способности в компанията и растящата роля на специалистите са на преден план в инвестиционния план.

Пренебрегвани ли са иновациите?

Само малко над 1/3 от маркетинговите директори считат „управлението на подривни иновации“ като част от основните им приоритети. Американските лидери са значително по-фокусирани върху иновациите (46%), докато специалистите от Великобритания са доста под средното международно ниво (25%).

Найджъл Морис, Главен директор стратегии и иновации на Dentsu Aegis Network каза:

„Има съществена промяна вследствие на адаптацията на маркетолозите към дигиталната икономика. Тя се характеризира с управлявано от потребителите търсене, почти идеална конкуренция и конкурентно предимство, базирано на това колко добре познаваш потребителите си. Перспективата на маркетинговите директори се измества от краткосрочните инвестиции в технологии, приложения и платформи към наистина същественото – дигитална трансформация, която ориентира целия бизнес към потребителите.

Данните са в основата на разбирането потребителите и изграждането на задълбочена връзка с тях. Най-успешните маркетолози разбират, че ключът към стратегическото бизнес развитие е в ръцете им. Това има потенциала да трансформира ролята на маркетинга като архитект на дългосрочната визия на бизнеса.“

 

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички