Търсенето на таблети намалява все повече и през тази година ще отчете съвсем малък ръст. Това обаче няма да бъде усетено от големите технологични компании, които ще разчитат на популярността на други продукти за печалбите си, съобщава АФП.
Фирмата за анализи IDC (International Data Corporation) очаква, че нарастването на продажбите на таблети ще се увеличи тази година само с 2,1%, което е спад спрямо ръста от 4,4% през 2014 г. През 2013 г. увеличението на продажбите на този продукт бе над 50%.
Смартфоните с голям екран ("фаблети") и лаптопите стават все по-тънки и завземат значителен пазарен дял от този на таблетите.
Android на Google би трябвало да запази пазарния си дял от 67% през тази година, но IDC очаква спад, който се очаква да достигне 62,9% до 2019 година.
По отношение на дяловете на iPad на Apple, анализите сочат лек спад, но все пак трябва ще разчита на четвърт от продажбите през 2019.
Колкото до Microsoft, според IDC делът й ще се увеличи от 5,1% до 14,1 през 2019 година.
"Microsoft прави много добри неща в този момент и ние мислим, че пускането на Windows 10 по-късно тази година няма да окаже въздействие (само) върху дела й в пазара на таблети, а върху цялата индустрия", твърди Жан Филип Бушар, директор на изследванията на таблетите в IDC.
"Има интерес към платформа, която може да даде сигурност в работата в няколко размери и типове устройства, и ние мислим, че Microsoft е добре оборудван да осигури част от това търсене", добави той.
Коментари