Компанията майка на Google - Alphabet, отчете печалба за четвъртото тримесечие, която се оказа под очакванията на анализаторите. Резултатите са повлияни негативно от по-високата данъчна ставка, но като цяло анализаторите поздравиха компанията за напредъка в диверсифицирането на бизнеса отвъд рекламата, предава Reuters.
Приходите от рекламния бизнес през тримесечието са нараснали със 17,4% до 22,4 млрд. долара. Въпреки че рекламата все още носи голям дял от приходите на Google, главният финансов директор Рут Порат подчерта, че компанията разширява дейностите си, посочвайки растежа на хардуерните продажби, продажбите на приложения и на облачния бизнес.
Парите в раздела “Други приходи”, в който влизат подобни операции, са нараснали с 62% до 3,4 млрд. долара.
“Виждаме огромен потенциал пред тези бизнеси, както и продължаващото развитие на източниците на приходи извън рекламата за YouTube”, коментира Порат по време на срещата си с инвеститорите.
Коментари