Какво разкрива за характера ни поведението ни във Facebook


Какво разкрива за характера ни поведението ни във Facebook
Снимка: Getty Images

3964

Facebook продължава да бъде най-популярната социална мрежа у нас. Използваме я ежедневно и споделяме в нея много за личния си живот. Според редица проучвания онлайн поведението ни е доста показателно за характера ни, пише Mashable. Ето какво разрива за нас начинът, по който се държим във Facebook:  

1. Хората с много приятели във Facebook oбикновено имат ниско самочувствие

Проучване проведено през 2012 година установи, че хората с ниско самочувствие, които се тревожат за своето поведение и приемането им в обществото имат най-много приятели във Facebook. Изследователите заключават, че тези хора компенсират ниското самочувствие като се опитват да бъдат популярни във Facebook.

2. Екстровертите актуализират статуса си по-често, отколкото интровертите

Точно както е в реалния живот, екстровертите общуват повече в социалните медии отколкото интровертите, според проучване проведено през 2014 година. Проучването установило, че екстровертите използват ‘like‘ бутона по-често, качват повече снимки, както и по-често актуализират статуса си от интровертите.

3. Добросъвестните хора организират внимателно снимките си

Добросъвестните хора са самодисциплинирани и прекарват най-малко време във Facebook. Според проучване проведено през 2014 година, съвестните хора, които използват Facebook правят това по един много организиран начин. Например, те създадат папки и подреждат в тях своите снимки, за да могат по-удобно и лесно да ги споделят с приятелите и семейството си.

4. Отворените към света хора попълват личните данни в профила си най-старателно

Проучване проведено през 2010 година откри, че отворените хора – описани като артистични, с въображение и творчески личности – използват най-много функции на Facebook и дори дават допълнена информацията в секциите за лични данни.

5. Нарцисистите правят дълбоки собствени разкрития, които съдържат самореклама

Нарцисистите, както и хората с напомпано самочувствие търсят внимание и утвърждаване във Facebook. Според проучване проведено през 2014 година, нарцисистите публикуват по-често за себе си в опит да привлекат харесвания и коментари, които подхранват техните вярвания за собствена значимост. Други проучвания са установили, че нарцистичните хора обичат да публикуват селфита, като споделят само тези, където смятат, че изглеждат най-привлекателно с надеждата за получаване на възхищението на останалите.

6. Невротичните хора споделят най-вече снимки

Невротичните хората имат най-много снимки в профила си. Изследователите смятат, че това се дължи на желанието им да се представят в положителна светлина. Те могат да използват снимките за да се опитат да се покажат като щастливи хора, които са в състояние да се справят с проблемите си. Проучване проведено през 2014 година констатира, че силно невротичните хора – тези, които са най-податливи на стрес и тревожност – търсят приемане, като публикуват снимки. По този начин невротичните хора се борят с комуникационните и социалните си умения. За тях учените смятат, че използват снимките във Facebook като средство да изразят себе си. Снимките които те обикновено качват обаче са трудни за коментиране, а това би могло да доведе до много тревожност у тях, тъй като те чакат отговорите на другите хора.

7. Приятните хора най-често са тагнати в снимките на другите

Проучване проведено през 2012 година установи, че колкото един човек е по-приятна компания за останалите, толкова по-вероятно е, този човек да е маркиран във Facebook снимките, публикувани от други хора. Това е така, защото приятните хора се държат на топло и приятелски с останалите и са по-малко конкурентоспособни. Ето защо не е изненадващо, че техните приятели се радват да споделят безгрижни снимки с тях във Facebook.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички