Много от потребителите на Facebook използват социалната мрежа, за да се информират за най-актуалните събития. В раздела Trending могат да бъдат видени най-важните новини към настоящия момент. От Facebook твърдят, че подборът се извършва чрез специално направен за целта алгоритъм, който намира най-популярните постове. Според TechInsider обаче нещата не стоят точно така.
От сайта са на мнение, че заглавията на новини, подредени в Trending, невинаги се подбират толкова обективно, колкото твърди Facebook. Всъщност на първо място в раздела са новините, съдържащи видеоклипове, качени във Facebook, а не в някоя друга видео платформа, като например YouTube.
Изглежда Facebook също така настояват източниците на новини да не споменават името Twitter в текста на статиите си. Вместо конкретната социална мрежа, те трябва да пишат, че нещо например се е случило „в социалните мрежи”, без да дават конкретни наименования.
Оказва се още, че за да бъдат причислени към графата Trending, новините трябва да са присъствали в сайтовете на поне три от големите медийни компании, които Facebook счита за доверени източници. Според TechInsider дадена новина, дори да е много популярна, може да не бъде включена в Trending, ако за нея не са писали въпросните компании.
Коментари