Ето една добра новина: Facebook не е само заплаха за репутацията ви.
Наистина, съществува опасността да изпаднете в неудобно положение, ако ваши не особено приемливи снимки станат публично достояние. От друга страна обаче, можете да използвате платформата и за да напреднете в кариерата.
И защо не? След като потребителите на социалната мрежа вече надминаха 1 млрд. души, шансът вашите настоящи или бъдещи работодатели да са сред тях е доста солиден. University of Phoenix представя пет съвета как да използвате Facebook в свой плюс.
Използвайте абонамента за новини
Ако смятате да използвате Facebook, за да напреднете в кариерата, теглете ясна черта между личния и професионалния си живот, предупреждава Нолада Ношимо, съосновател на компанията за дигитални и социални комуникации [B]cause Media.
Ношимо съветва да използвате опцията за абонамент за новини и да изберете тип професионално съдържание, което всеки да може да види.
Използвайте групите, за да се свържете с колеги
Тъй като групите във Facebook се определят по интереси, те са прекрасен начин да пресеете милионите потребители и да се свържете само с тези, които могат да подпомогнат кариерата ви. Трябва ви само едно търсене по ключова дума, например „финансист”, и после изберете групата, която звучи най-обещаващо.
Инсталирайте проложения, чрез които да ви забележат
Facebook App Center приютява много социални игри, но ще намерите и още по-полезни приложения. Хошимо препоръчва BranchOut®, който ще ви разкрие къде работят вашите онлайн приятели и в кои от тези компании се търсят кадри. Може да съставите и списък с уменията си, за да намерите най-подходящото за квалификацията ви предложение.
"Харесвайте" компаниите, за които работите или искате да работите
Проучването на потенциалния работодател ще ви подготви за един от задължителните въпроси на всяко интервю – „защо искате да започнете работа при нас”. Благодарение на Facebook, лесно ще „напишете домашното си”. Ако „харесате” компанията, ще знаете какво става в нея и как се развива тя.
Проявете оригиналност
Няма да привлечете вниманието на компанията, ако я тагнете чрез обичайния ъпдейт на статуса – независимо в коя индустрия работите. Хошино съветва да използвате портали като Vizify и about.me, за да създадете инфографики, с които да се представите, или да подготвите PowerPoint® презентация, доказваща, че сте идеалният кандидат за позицията.
„За да ви забележат, трябва да се отличите от тълпата, като създадете нещо уникално”, коментира Хошино.
Анна Улф
Коментари