България е изходна точка за успешен бизнес в Европа. Инвестицията в България е бизнес решение с дългосрочна перспектива. Европейският пазар има огромно потребление, което е основен стимул за азиатските инвеститори. Тези и много други основни инвестиционни предимства на България бяха презентирани пред представители на азиатския бизнес в рамките на серия бизнес събития в Сеул, Токио и Хонконг.
Три кръгли маси - в Сеул (6 март), Токио (12 март) и Хонг Конг (14 март) и конференция в Сеул (7 март) бяха организирани съвместно от Българската агенция за инвестиции (БАИ) и световната бизнес медия „Файненшъл таймс“ с финансовата подкрепа на ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика“ 2007 – 2013.
Събитията предизвикаха огромен интерес сред потенциални и настоящи инвеститори, като осигуриха директна комуникация с над 200 водещи компании от Азия. Фокус на дискусиите бяха приоритетните икономически сектори: Аутсорсинг на бизнес процеси (BPO), Транспортно оборудване и машиностроене, Информационни технологии и комуникации (ICT), Логистика и транспорт, Електроника и електротехника, Здравеопазване и медицински туризъм.
Лекторите представиха пред многобройна аудитория основните предимства, които превръщат страната в привлекателна дестинация за чуждестранни инвестиции - развитието на инфраструктурата във всеки аспект, географското разположение, квалификацията на работната сила, защитата на интересите на инвеститорите посредством Закона за насърчаване на инвестициите.
Участие в презентациите и дискусионните панели взеха бизнес лидери от България – Стефан Стайков /Balkan Advisory Company/, Мария Шишкова /управляващ партньор AIMS Human Capital Bulgaria и председател на Български форум на бизнес лидерите/, Зоя Паунова /маркетинг директор на Astra Zeneca Bulgaria/, Антон Дончев /член на борда на директорите в Litex Motors/, Валентин Георгиев /изпълнителен директор на Американската търговска камара/, Николай Бранков /изпълнителен директор на Sienit/, д-р Стефан Стоев /партньор, „Plan Econ S&P“/, г-н Владимир Канев /генерален мендижър, „Dowell International“/, г-н Николай Паскалев и г-н Валери Андреев / “Национална Компания Индустриални Зони”/.
Сред ключовите лектори на събитията бяха и представители на азиатски компании, успешно развиващи бизнес в България - John Kim /оперативен директор T1 Consortium SPC/; Seung Keon Kim /генерален директор, Корейска асоциация за информационни и телекомуникационни технологии/; Hee-Su Kim /вицепрезидент, дивизия “Публична политика” в KT Corporation/; Fuminori Sasaki /генерален секретар на Българо-японския икономически съвет/, Kihachiro Nishura /президент на “Aquafarm”/, Nelson Wang /основател и управляващ директор на ACN Worldwide/, и други
В коментарите си лекторите откроиха някои от основните предимствата на страната като бизнес дестинация – „България може да бъде изходна точка за азиатския бизнес в Европа“ (Hee-Su Kim, вицепрезидент, дивизия “Публична политика” в KT Corporation), „Ниските данъци са основна предпоставка за развитие на бизнес в страната“ (Nelson Wang, основател и управляващ директор на ACN Worldwide), „Разнообразната приорода на България е основно предимство за развитието на бизнес с възобновяеми енергийни източници“ (Kihachiro Nishura, президент на “Aquafarm”). Г-жа Мария Шишкова категорично обедини позицията на ключовите лектори на инвестиционните форуми: “В България трябва да се инвестира. Мъдро. Именно сега“.
С бизнес форумите в Азия приключиха инвестиционните събития за промоция на България, които се организират по проект “Популяризиране на предимствата за инвестиране в България”. В рамките на проекта бяха организирани подобни събития в Европа в края на 2012 г. и в САЩ през февруари 2013 г. Основните цели на проведените кръгли маси и конференции са насочени към повишаване информираността относно бизнес климата в страната, приоритетните икономически сектори, подкрепата от страна на правителството и Българската агенция за инвестиции. Заключението от проведените събития е, че България е изключително интересна бизнес дестинация, която заслужава избора на всяка просперираща световна компания.
Коментари