Смарттехнологиите вече са навсякъде - дори на носа ни. Версия за разработчици на очилата с добавена реалност на Sony ще се появи на пазара в десет държави следващия месец, обяви технологичният гигант, цитиран от BBC News.
Предварителни поръчки за струващото 840 долара устройство вече се приемат във Великобритания и Германия, а по-късно ще бъдат включени Япония и САЩ. Очилата с дебела черна рамка са съвместими с последната версия на операционната система Android. Първият модел ще се продава със софтуерен комплект за разработчици, който да мотивира потребителите да създават програмни приложения.
Очилата, които тежат 77 грама, съдържат акселерометър, жироскоп, компас, сензори за изображения и яркост, 3-мегапикселова камера и микрофон. Системата включва и контролер, който се закача за дрехите и има микрофон, сензор за докосване и батерия. Текстът се показва пред очите в монохромно зелено.
Към "умните" очила обаче има и критики. Изпълнителният директор на Apple Тим Кук никога не е крил факта, че не харесва очилата като носимо устройство. “Винаги сме смятали, че очилата не са добро решение, изхождайки от позицията, че хората няма да искат да ги носят”, казва Кук за New Yorker. “Те се набиват на очи, вместо да превръщат технологията във фон, както винаги сме вярвали, че трябва да бъде”.
Стюарт Майлс, редактор на технологичния уебсайт Pocket Lint казва: “Смятам, че Sony губи време, енергия и усилия. Google Glass очевидно се нуждаеха от преосмисляне. Не виждам как очила с дебели рамки и по-натрапчив вид от очилата на Google ще имат успех”. Майлс добавя, че хората харесват носими устройства, каквито са гривните и часовниците, но са по-чувствителни към лицата си. “Да носиш нещо на главата си е значително по-различно, отколкото да носиш нещо на ръката си”, добавя той.
Коментари