Фейсбук превърна споделянето в терор


Фейсбук превърна споделянето в терор
Снимка:

19553

Фейсбук вече има един милиард членове. Платформата отдавна прелива от информация, интересът към която все повече спада. Баналностите вземат връх и се превръщат в един вид терор, коментира в свой анализ ДПА, пише БГНЕС.

Идеята със споделянето всъщност изобщо не е лоша. Именно това понятие е като че ли знаково за кохортата млади хора, определяни като "поколението Фейсбук". Изследванията и статистиките представят образа на симпатична и изпълнена с чувство за отговорност група младежи, които не биха искали да стават непременно шефове, а биха предпочели да работят в екип, на които не им трябва собствена кола и използват т.нар. каршеринг, а вместо да си купуват дрехи, разменят своите с тези на приятелите си.

Това е реакцията от нарастващата сложност на заобикалящата ни действителност - когато вече не можем да разберем света, можем поне да си поделим колите, да направим добро на природата и от чужди да си станем близки в рамките на копнежа по Ние. Всеки може да сподели или да заеме всичко, но все пак става дума за общност, макар и хлабава.

Нещо подобно обещаваше и Фейсбук, макар и в нематериалната сфера, под мотото "Сподели живота си и той ще стане по-интензивен". Тъй като на колкото повече хора демонстрираш щастието си, толкова по-голямо ставало то. И обратното - благодарение на глобалното съчувствие може да се изведе и другата зависимост: колкото повече хора видят нещастието ти, толкова по-малко става то.

Междувременно обаче споделянето се е превърнало в терор - животът на другите ни бомбардира ежедневно. Чрез новите функции може вече да се надзърта не само в писанията на приятелите, но и в тези на техните приятели, че и на приятелите на техните приятели. Резултатът от всичко това - вълната от скука, заляла платформата.

Засищането от споделените преживявания, лавината от информации, съдържания, статуси, линкове и снимки. Сбръчкани новородени, които не познаваш, не познаваш нито родителите им, нито поздравяващите ги приятели, се редуват с ваканционните снимки на напълно непознати хора и в крайна сметка изглеждат нищожни, ако не изнервящи.

Това, което е останало от Фейсбук, са юзъри в почти коматозно състояние. Те се опитват да се проврат през масата от данни, поздравяват автоматично за рождения ден някой далечен познат и много рядко мързеливо натискат "Харесва ми" заради някого, на когото дължат услуга.

Това, което е останало от Фейсбук, е празнота. Както и копнежът, но този път не към Ние, а към Аз. Заситеният юзър иска отново да събере споделеното, иска отново да се чувства центриран и приземен.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички