Фейсбук и софтуерният гигант Майкрософт преговарят по сделка, която може да превърне социалната мрежа в топ конкурент на Гугъл в полето на онлайн рекламата, съобщава Businessinsider.
По непотвърдена информация от външни източници, Фейсбук води преговори за поглъщане на компанията Atlas Solutions - платформа за показване на рекламно съдържание в трети сайтове. Майкрософт я придоби, поглъщайки компанията за интернет реклама aQuantive за 6 милиарда долара през 2007 г.
Въпросните източници твърдят, че сделката върви към успешно финализиране, но пресслужбите и на двете компании отказват коментар по нея.
Ако двете компании постигнат довореност, това ще отвори нова страница в полето на онлайн рекламата.
Въпреки че придобиването на Atlas Solutions е основната причина Майкрософт да купи aQuantive, изглежда, че Фейсбук ще плати много по-ниска цена - твърди се, че цената, която гигантът може да вземе за Атлас няма да е повече от 30 милиона долара, предвид неуспешните опити до момента да я продаде.
Защо Фейсбук има смисъл да купи Атлас?
Придобиването на технология за показване на реклама в трети сайтове е логична и необходима стъпка за засилване на позициите на Фейсбук на рекламния пазар - процес, който без играч като Атлас, е тромав и зависим от много посредници.
През 2007 г. Гугъл плати 3 млрд. долара за DoubleClick (решение за управление на реклами), по същата причина.
Фейсбук е единствената компания в света, която разполага с над един милиард имейл и домашни адреси, както и телефонни номера - все още некапитализиран към момента актив.
С новата придобивка социалната мрежа може да достигне до аудитория, до която никой друг играч на интернет пазара не е способен към момента.
Към момента рекламният бизнес генерира 86% от приходите на Фейсбук.
Коментари