Социалната мрежа Facebook тества разделяне на News Feed-а (стената) на две - една секция за лични постове и спонсорирано съдържание и друга за постове от страници и групи, които сме харесали.
Смята се, че това ще увеличи рекламата в сайта, което пък ще повиши приходите му.
Публикациите от едната стена няма да се показват в другата и обратното. Рекламодателите също биха могли по-добре да таргетират своите маркетингови послания при наличието на втори News Feed, съобщава Reuters.
Разделеният News Feed вече е достъпен и се изпробва сред част от потребителите на Боливия, Камбоджа, Сърбия, Гватемала, Словакия и Шри Ланка. Тестването ще продължи няколко месеца. Засега няма планове то да се разширява и в други държави.
Промяната би могла да означава, че рекламодатели ще трябва да плащат по-големи суми на Facebook, за да достига съдържанието им до повече потребители.
В изброените по-горе страни тестовете вече предизвикват сътресения. В Словакия например 60-те най-големи Facebook групи са отчели между две трети и три четвърти спад на рийча си (достигането до потребителите).
Коментари