Пазарът на таблети бележи сериозен спад през миналата година, но две компании – Amazon и Huawei – постигат внушителни ръстове, според доклад на IDC.
Като цяло за годината, световният пазар на таблети възлиза на 174,8 млн. устройства, регистрирайки спад от 15,6%. Apple е първа с 42,6 млн. продадени устройства (спад от 14,2%), следвана от Samsung с 26,6 млн. (спад от 20,5%), пише TechNews.
Трети излиза Amazon с продажби на 12,1 млн. таблета, което е ръст от 98,8%. На следваща позиция е Lenovo с 11,1 млн. устройства (спад от 1,2%), а веднага след това е Huawei с продажби в размер на 9,7 млн. броя, бележейки ръст от 49,9%.
За четвъртото тримесечие, в частност, продажбите на таблети в света са намалели с 20,1%, спрямо същия период на предходната година – от 66,2 млн. до 52,9 млн. броя, според доклада на IDC.
Лидер продължава да бъде Apple, която е продала 13,1 млн. таблета в периода октомври-декември, в сравнение с 16,1 млн. година по-рано. Американската компания държи 24,7% (спрямо 24,3% за Q4 на 2015), следвана от Samsung с продажби в размер на 8 млн. устройства и дял от 15,1%, спрямо 9 млн. и 13,6% през четвъртото тримесечие на 2015 г.
На трето място се изкачва Amazon, която измества Lenovo. Компанията на Джеф Безос е продала 5,2 млн. таблета през тримесечието, което й отрежда 9,7% от пазара. Продажбите й бяха същите и през четвъртото тримесечие на предходната година.
Lenovo контролира 7% от пазара през Q4 с продажби на 3,7 млн. устройства, следвана от Huawei, който е реализирал 3,2 млн. таблета и заема 6-процентен дял от пазара. За сравнение, година по-рано показателите на двете компании бяха съответно 3,2 млн. (4,9%) и 2,2 млн. (3,4%).
Коментари