Дженерал моторс: Платената реклама във Фейсбук е неефективна


Дженерал моторс: Платената реклама във Фейсбук е неефективна
Снимка:

445

Най-големият американски автопроизводител Дженерал моторс (General Motors) има намерение да прекрати рекламата си във Фейсбук.

Според маркетолози платената реклама на компанията в платформата на социалната мрежа не оказва практическо влияние върху продажбите на автомобили, пише Уолстрийт джърнъл.

Въпреки планирания отказ от платените рекламни услуги на Фейсбук, компанията ще продължи да използва за целите на маркетинга безплатните страници в мрежата, отбелязват Ройтерс и АФП, цитирани от БГНЕС.

Ръководителят на маркетинговия отдел на GMO Джоел Ивеник заяви, че компанията редовно прави преоценка на рекламната си стратегия и този път на съкращения са подложени платените реклами във Фейсбук. В същото време GM смята безплатното съдържание във Фейсбук като ефективен и важен инструмент на маркетинга.

Около 40 милиона долара струва рекламирането на компанията в социалната мрежа, като 10 милиона получава самата социална мрежа за публикуването, а останалото са разходи за създаване на съдържанието и заплащане на труда на маркетинг експертите и за поддръжка на Фейсбук страницата на марката.

Въпреки, че 10 милиона долара е малка част от дохода на Фейсбук (за първите четири месеца на годината печалбата е от порядъка на 1 милиард долара) ефективността на рекламата във Фейсбук вече неведнъж е поставена под въпрос от рекламодателите.

"Компании от различни сектори – от потребителска електроника до финансови услуги – ни съобщават, че вече нямат увереност, че Фейсбук е най-доброто място за маркетинг в социалните мрежи, въпреки голямата аудитория", отбелязва експертът от аналитичната компания Форестър Нейт Елиът в корпоративния блог.

Дженерал Мотърс избра не най-доброто за Фейсбук време за възможен отказ от реклама. Както се очаква, тази седмица е първото публично качване на акциите на Фейсбук на борсата и трябва да покаже на потенциалните инвеститори устойчивостта на бизнеса си.

Рекламата е основния източник на доходи за социалната мрежа, генерирайки около 80% от печалбата.

Ако Фейсбук достигне горната граница от ценовия диапазон от 34 до 38 долара за акция, капитализацията й ще достигне повече от 104 милиарда долара.

  • Етикети:

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85527
  • GBP
    1
    2.34991
  • JPY
    100
    1.22323
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички