Българите прекарват 16 часа седмично в интернет, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23.2 часа седмично).
Това показват националните резултати от европейското проучване „Mediascope Европа 2012“.
Данните изнесе Алисън Фена, вицепрезидент “Проучвания и маркетинг” на IAB Европа, на специално закрито събитие на Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България).
Радиото (11.7 часа), вестниците (4.1 часа) и списанията (3.7 часа) изостават далеч назад.
В европейски мащаб, интернет потреблението на седмична база е 14.8 часа, час по-малко спрямо България.
Също, както и на останалите пазари, споделеното медиа потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България, 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най- голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на интернет в България е силно.
51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини.
Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че мрежата им помага да управляват здравето си.
Коментари