Доставките на "умни" часовници Apple Watch са намалели с 55% през второто тримесечие на 2016 г., докато Samsung бележи ръст от 51% за същия период. Това сочи анализ на IDC, цитиран от TechNews.
За първи път пазарът на смарт часовници бележи спад – в периода април-юни са продадени 3,5 млн. броя, което е с 32% по-малко спрямо второто тримесечие на миналата година (5,1 млн. броя).
Особено голям е спадът в търсенето на Apple Watch. Продажбите на тези устройства са паднали от 3,6 млн. до 1,6 млн. броя, или с 55%, в резултат на което пазарният дял на Apple е намалял от 72% до 47%, но компанията остава лидер.
На второ място е Samsung, която увеличава продажбите на смарт часовници с 51% през тримесечието и пазарният й дял нараства от 7% до 16%. Следва Lenovo с ръст от 75% в продажбите и увеличение на пазарния дял от 3% до 9%.
В челната петица попадат още LG Electronics и Garmin. Корейската компания бележи ръст на доставките с 26% и на пазарния дял от 4% до 8%, докато Garmin постига 25% ръст и увеличение на пазарния си дял от 2% до 4%.
Данните показват, че спадът на пазара като цяло се дължи на влошаващите се продажби на Apple. Ръстът при всички останали производители свидетелства, че интересът на потребителите към този клас устройства нараства.
Коментари