Технологичната компания Apple официално потвърди, че купува популярното приложение за разпознаване на музика Shazam. Според публикация на Recode сделката е за 400 млн. долара.
Сделката е мотивирана от желанието на Apple да подобри възможностите на музикалната си услуга. В момента Apple Music има около 30 млн. платени потребители, докато при Spotify тази цифра надхвърля 50 млн. души. Алгоритмите на Shazam ще позволят на потребителите не само да разпознават непознати песни, но също така услугата да им препоръчва по-релевантно съдържание.
Приложението Shazam е свалено над 1 млрд. пъти, има 120 млн. активни потребители, които го използват 20 млн. пъти дневно.
Освен от реклами, апликацията получава приходи от препращането на трафик към Apple, Spotify и други доставчици на дигитална музика. Идеята е, че потребителят разпознава песента, а след това е насърчаван да отиде в Spotify или Apple Music, за да я слуша, или да си я купи от iTunes.
Коментари