Онлайн търговецът Amazon получи патент за технология, която пречи на потребителите да сравняват цените във физическите магазини на компанията с тези на конкурентни доставчици.
Разработката носи името Physical Store Online Shopping Control, а патентната заявка за нея е подадена още през 2012 г., предаде TechNews.
Когато клиент в магазин на Amazon иска да влезе в интернет от мобилното си устройство, за да види други цени на изложените стоки, Shopping Control анализира URL адреса и заявката за търсене, за да разбере дали целта е сравнение на цени.
Ако разбере, че потребителят проучва продукт в конкурентен магазин, Shopping Control го сравнява с наличните продукти в магазина на Amazon и автоматично прави предложение на клиента в браузъра на устройството, вкл. купони за отстъпки.
В допълнение, Shopping Control може да предложи алтернативни стоки или съпътстващи продукти. Накрая, ако потребителят не реагира, системата просто блокира съдържанието от сайта на конкурентния магазин.
Технологията сработва само когато потребителят е свързан към Wi-Fi мрежата в магазина. В случай, че се ползва мобилен интернет от оператор, Shopping Control няма да блокира достъпа до сайтовете на конкурентите.
Коментари