Предприемачите започват да градят кариера с огромен ентусиазъм. Дългите часове, прекарани в работа над идеите им, обаче не гарантират успех в бизнес. Ако искат да се развиват, младите бизнесмени трябва да минат през тези 3 основни стъпки, посочени от Harvard Business Review.
Планиране
Всеки предприемач започва с романтичната представа за това докъде иска да стигне. Естествено, за постигане на целите трябва да има план, но това не означава, че непременно трябва да е перфектният план. Мисленето на предприемача трябва да бъде като на архитектите, които имат концепция за всеки етап от развитието на проекта си, без да задълбават в детайлите. Детайлите във всяка инициатива се променят с течение на времето, модата и прищевките на клиентите. Ако се придържате към точно определен план, има вероятност течението да ви отнесе далеч от това, което настоящият момент налага като определени стъпки.
Продажби
Големите предприемачи постоянно трябва да проверяват как идеите им се възприемат от околните. Проучването и взаимодействието с клиентите придава на визията ясна посока и по-точен фокус. Неслучайно изкуството на комуникацията и ефективните продажби са застъпени в програмите на най-добрите бизнес училища. Трябва непрекъснато да продавате не само продуктите си, но и визията за развитието си.
Изпълнение
Отличното изпълнение идва от спазването на строги принципи в работата. Добре е да си създадете работни показатели за измерване на напредъка, който искате да постигнете. Всички големи мениджъри първо извеждат най-важните си приоритети, а после редовно проверяват показателите си за това докъде са стигнали.
Коментари