Сливането на най-голямата корабостроителна група в света – Hyundai Heavy Industries Holdings с с конкурентния корабостроител Daewoo за 1.8 млрд. долара ще бъде подложено на задълбочено разследване в Европа. Причината са съмнения за нарушения на европейското законодателство в областта на конкуренцията, разкриват източници на Reuters.
През януари Hyundai обяви споразумението за създаване на най-големия корабостроител в света с пазарен дял от 21%, отчасти като отговор на свръхкапацитета в бранша.
Европейската комисия ще започне разследване на сделката следващата седмица след предварителен преглед, който приключва на 17 декември, твърдят източниците.
Мащабното разследване може да отнеме до 5 месеца и в повечето случаи завършва с принуждаване на компаниите да продават активи или да прехвърлят технологии или договори на свои конкуренти, за да компенсират нарушените антимонополни правила.
Сделката изисква регулаторно одобрение и в Южна Корея, Сингапур, Китай и Япония. Казахстан вече даде зелена светлина. Миналата седмица Hyundai заяви, че работи с регулаторите на Сингапур, за да разсее тревогите им.
"Ще направим всичко възможно да получим одобрение без проблеми", заяви говорител на Hyundai Heavy Industries. Корейската банка за развитие, финансирана от държавата, която притежава 55,7% от Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, заяви, че Hyundai ръководи регулаторните процедури.
Hyundai се опитва да убеди регулаторите на ЕС да вземат предвид конкурентната заплаха от обединението на кирайските гиганти China Shipbuilding Industry Corp и China State Shipbuilding Corp, чиито продажби ще бъдат са 3 пъти по-големи от неговите.
Двете корейски корабостроителници заявиха, че ще работят независимо и ще продължат да се конкурират и след сливането, като всяка от тях ще има отделни договорни отношения с клиенти и доставчици.
Коментари