Днес е Черен петък - любимият ден на всички почитатели на намаленията. Той поставя началото на Коледните разпродажби, а именно на него търговците правят най-изгодните оферти за своите продукти. Защо обаче го наричаме "черен"?
Името си Черният петък дължи на Филаделфия, където терминът се е използвал за пръв път, но не за шопинг, а за това, че по улиците след Деня на благодарността е пълно с коли и пешеходци.
Името има и друг смисъл от времето, когато съдържатели на магазини са водили записки на ръка и в тефтери. С червено те отбелязвали, когато са на загуба, а с черно, когато са на печалба. Черният цвят в тефтерите започвал да се ползва именно през ноември, когато хората са започвали да пазаруват повече заради наближаващите празници.
Финансовите отчети на магазини и компании след Черния петък показват, че всяка година е по-успешна от предишната. Напоследък обаче кампанията е по-активна в интернет. И тази година десетки онлайн търговци се опитват да привлекат потребителите с намаления. Най-добрите предложения традиционно са в сферата на електрониката. В САЩ по първоначални данни броят на посетителите в магазините намалява, макар че продажбите онлайн скачат. Във Великобритания обаче днес се готвят за рекордни продажби.
Коментари