Все повече българи консумират бира целогодишно, но през летните месеци се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната. До голяма степен това е напитка, която се разпознава от потребителите като подходяща за лятото.
Това каза в интервю за агенция Фокус главният секретар на Съюза на пивоварите в България – Ивана Радомирова.
През лятото около 60% от хората пият бира поне веднъж седмично. По време на европейско или световно първенство по футбол консумацията на бира се повишава с около 3 до 5%, посочи Радомирова като се позова на неофициални наблюдения.
Най-много бира пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора, като това не е обвързано с броя население, отчете още тя.
През зимата 40% от българите пият бира поне веднъж седмично, докато през лятото - 60% (разбира се, това са лица над 18 години, защото законодателството е ясно и не бива да има продажби на лица под 18 години), каза Радомирова.
Българският консуматор на бира е много взискателен. Той вече има възможност, пътувайки, при този непрекъснат обмен на информация и на свободно движение на стоки, той вече може да прави сравнения и той не допуска да бъде подценяван, така че той търси качествените стоки, каза Радомирова.
Обичайно мъжете са доста по-консервативни във вкусовите си предпочитания. Те обичат действително традиционния продукт, който е вода, малц и от ечемик, съответно хмел и пивни дрожди или бирена мая. Той иска характерния традиционен продукт, докато жените са по-склонни да експериментират, те повече предпочитат по-нестандартни предложения и затова летните миксове са наистина по-подходящи и специално направени за по-голяма част от дамите, посочи още Радомирова.
Все повече млади хора в активна възраст между 22 и 58 - 60 години предпочитат пивото и го разпознават като напитка, която най-много им пасва, докато по-възрастните потребители имат по-голяма разнопосоченост на вкуса, каза още Ивана Радомирова.
Продължава тенденцията за спад на продажбите на бира в заведенията, за сметка на увеличение в магазинната мрежа.
Това е съвсем логично, тъй като при тези стагнирани бюджети на семействата, при тази вътрешна несигурност, която всички чувстваме, е нормално да се търсят по-достъпни марки и видове бира, каза Радомирова.
Продължава и тенденцията за предлагането и покупките на бира в пластмасови бутилки. За миналата година 57% от продажбите са в такива опаковки.
Близо 50 млн. лева е инвестирал пивоварният бранш в технологични новости, ново производство и опаковки през 2011 г., отчете Радомирова.
Коментари