Все повече българи консумират бира


Все повече българи консумират бира
Снимка:

363

Все повече българи консумират бира целогодишно, но през летните месеци се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната. До голяма степен това е напитка, която се разпознава от потребителите като подходяща за лятото.

Това каза в интервю за агенция Фокус главният секретар на Съюза на пивоварите в България – Ивана Радомирова.

През лятото около 60% от хората пият бира поне веднъж седмично. По време на европейско или световно първенство по футбол консумацията на бира се повишава с около 3 до 5%, посочи Радомирова като се позова на неофициални наблюдения.

Най-много бира пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора, като това не е обвързано с броя население, отчете още тя.

През зимата 40% от българите пият бира поне веднъж седмично, докато през лятото - 60% (разбира се, това са лица над 18 години, защото законодателството е ясно и не бива да има продажби на лица под 18 години), каза Радомирова.

Българският консуматор на бира е много взискателен. Той вече има възможност, пътувайки, при този непрекъснат обмен на информация и на свободно движение на стоки, той вече може да прави сравнения и той не допуска да бъде подценяван, така че той търси качествените стоки, каза Радомирова.

Обичайно мъжете са доста по-консервативни във вкусовите си предпочитания. Те обичат действително традиционния продукт, който е вода, малц и от ечемик, съответно хмел и пивни дрожди или бирена мая. Той иска характерния традиционен продукт, докато жените са по-склонни да експериментират, те повече предпочитат по-нестандартни предложения и затова летните миксове са наистина по-подходящи и специално направени за по-голяма част от дамите, посочи още Радомирова.

Все повече млади хора в активна възраст между 22 и 58 - 60 години предпочитат пивото и го разпознават като напитка, която най-много им пасва, докато по-възрастните потребители имат по-голяма разнопосоченост на вкуса, каза още Ивана Радомирова.

Продължава тенденцията за спад на продажбите на бира в заведенията, за сметка на увеличение в магазинната мрежа.

Това е съвсем логично, тъй като при тези стагнирани бюджети на семействата, при тази вътрешна несигурност, която всички чувстваме, е нормално да се търсят по-достъпни марки и видове бира, каза Радомирова.

Продължава и тенденцията за предлагането и покупките на бира в пластмасови бутилки. За миналата година 57% от продажбите са в такива опаковки.

Близо 50 млн. лева е инвестирал пивоварният бранш в технологични новости, ново производство и опаковки  през 2011 г., отчете Радомирова.

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички