Кризата принуди много от българите да изчакат с покупката на по-големи мебели и компенсират това чрез промяна на стила и декорацията на домовете си.
Тази тенденция вероятно ще продължи и през следващата година, прогнозира румънският производител Мобексперт.
Повече от 70% ръст на продажбите на изделия за декорация отчита компанията, която работи на българския пазар от 2007 година.
Компанията възнамерява да реорганизира магазините си, така че секторът на декорациите да достигне 25 - 30% от общата изложбена площ.
В тази ситуация е важно да се гарантира на клиента, че след като купи диван, той може да му осигури различен външен вид с минимални разходи. Нашето пазарно проучване показва, че разковничето е в персонализацията и ние трябва да предоставим на клиентите по-малки серии мебели, но с много по-голямо разнообразие от възможности, коментира Алина Пеливан, мениджър за България.
Други перспективни сфери се очаква да бъдат матраците (при тях годишният ръст на продажбите е 48%), килимите и меката мебел.
За момента компанията задържа плановете си за разкриване на нови магазини в нашата страна и запазва магазина в Люлин – София.
Групата има две фабрики за мека мебел – една в Букурещ за поръчкови мебели и една в Търгу Муреш за серийно производство. В момента Мобексперт води преговори с производител от САЩ за представителство в Европа – името на американската компания ще бъде обявено след приключване на сделката.
„Преговаряме за производствен лиценз, което представлява прехвърляне на пазарен дял. Това е новост за Европа, докато в Америка е практика да те научат какво да правиш, че и да ти вземат пари за това, вместо да те загубят като клиент”, разкрива Дан Шуку, президент на Мобексперт Груп.
Коментари