Българските производители масово не пишат Made in Bulgaria на етикетите на продуктите, които предлагат.
Това констатира днес в Париж министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов.
Министърът посети българския щанд на най-голямото френско изложение „Международен земеделски салон” в Париж, днес, в деня на България на Изложението.
За съжаление констатирах, че на почти всички продукти на българския щанд няма надпис на латиница, който да гласи: „Произведено в България”. Дори на вината пише само марката, каза министър Найденов след обиколката на щанда, съобщиха от земеделското министерство.
Според него това се отразява лошо на рекламата на нашите продукти, тъй като посланието на всички български продукти би трябвало да бъде, че са произведено в България.
Трябва да започнем оттук, защото посланието към останалите тръгва от това, че е направено в България, категоричен е министър Найденов.
Той посочи, че при разговорите с френския си колега Брюно Льо Мер, той е изявил готовност Франция да подпомогне промотирането на българските продукти на европейския пазар.
Как обаче да го направим, когато на 90% от продуктите ни не пише на латиница, че са произведение в България, запита се министър Найденов.
Той каза, че ще обърне внимание на браншовите организации на производителите и на стопанската камара за този проблем.
Денят на България беше отбелязан с кратка програма, която включваше български народни танци.
Посетителите на изложението имат възможност да опитат български продукти – вино, сирене, кашкавал, колбаси, както и да закупят козметика, ароматизирани свещи и други продукти от българска роза. Киселото мляко на българския щанд на изложението вече се е изчерпало.
Коментари