Производители: Хипермаркетите ни рекетират


Производители: Хипермаркетите ни рекетират
Снимка:

371

Хипермаркетите продават по-евтино от кварталните магазинчета, защото успяват да си издействат търговски отстъпки от производители и вносители на стоки.

Основният проблем е в прехвърлянето на задълженията на веригите към снабдителите, коментира в сутрешния блок на Би Ти Ви Витан Витанов, собственик на фирма за производство на рибни продукти.

По думите му, чрез договорите хипермаркетите натоварват доставчиците с част от своите търговски инвестиции.

Пример за това са т.нар. „входни такси", които се изчисляват на база търговска площ и за нов обект. Витанов обясни, че сумите варират от 500 до 5 000 лева на обект и се плащат, когато търговската верига реши да инвестира в нов магазин, например.

Такава такса се налага и на нов доставчик за всичките вече създадени магазини, в които ще се появят неговите стоки.

Излиза, че всички търговци, продаващи в супермаркетите, трябва да субсидират инвестициите в нови търговски обекти и това е включено в договорите. Аргументът на веригите е, че 60% от търговския оборот минава през тях. Останалите 40% са друг пазар и не са толкова привлекателни за потребителите, съответно и за доставчиците.

Създаден е списък от над 100 вида отстъпки, сред които и абсурдните отстъпки „юбилей" и „рожден ден".

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички