Германската служба за защита на конкуренцията съобщи, че проверява производителите на спортни стоки Адидас, Найки и АСИКС (ASICS - Anima Sana In Corpore Sano) заради ограниченията, които тези компаниите искат да наложат при онлайн продажбата на техни продукти, предаде Франс прес.
Говорител на антикартелната служба уточни, че още няма официално разследване по получени жалби.
В основата на жалбите са нови правила в дистрибуторските договори, особено рестриктивни при продажбите в онлайн търговски сайтове като Амазон и иБей, обвинявани от спортните компании, че накърняват имиджа на марката им, като предлагат по-ниски цени или не се съобразяват с маркетинговата им политика.
Германската компания Адидас, която притежава също Рийбок, потвърди в средата на юни, че иска от догодина да продава онлайн продуктите си само на собствени сайтове и на сайтове на търговските си партньори.
Американската Найки има подобен проект, а АСИКС престана да доставя стоките са на един от онлайн търговците, тъй като той не се придържал към цената, фиксирана от японския производител на спортни обувки, според информация на "Файненшъл таймс Дойчланд". Според жалбоподателите тези ограничения нарушават правилата за конкуренцията.
Коментари