На супермаркетите във Великобритания може да им бъде забранено да рекламират евтиния алкохол, според плановете на коалиционното правителство, пише вестник “Дейли Телеграф”.
Забраната, която ще е част от стратегията на властите срещу алкохола, ще бъде краят за веригите за търговия на дребно, като Теско и Асда, рекламиращи продажба на бира, вино и спиртни напитки с отстъпки.
Промоциите на супермаркетите от типа „три бутилки вино за 10 лири” или „светла бира на половин цена” се разглеждат като фактор допринасящ за разрастване на алкохолните запои в Обединеното кралство.
Мярката, все още обсъждана, ще забрани рекламите по телевизията и с плакати на евтин алкохол.
Супермаркетите използват подобни рекламни трикове около различни събития – футболни турнири, Коледа, почивни дни, с цел увеличаване на продажбите.
Очаква се за миналата година британците за първи път да са консумирали повече бира, купена от супермаркетите, отколкото в пъбовете.
Коментари