Между 20 и 40 процента е спадът в продажбите на дребно в магазините за дрехи и обувки в България спрямо миналата година.
Това обяви в ефира на телевизия България он Ер Васил Райчев, член на УС на Българската ритейл асоциация.
Това е доста застрашителен спад, тъй като продължава вече четвърта година движението надолу и в един момент този бизнес се оказва на кръстопът как да продължи да се развива и дали ще просъществува, подчерта Райчев.
Проблемът е, че потреблението е много ниско и търговците не могат да си продадат стоката и поради напрегнатата кризисна обстановка се появява несигурност, която се отразява на потреблението, включително и на хранителни стоки.
Най-големи са загубите за магазините, при които се появи силна конкуренция от западни вериги, които смазват българския производител, допълни Васил Райчев.
Това са облеклата, обувките, аксесоарите, където на българския пазар влизат много добре организирани групи компании, подготвени с относително ниски цени.
Конкуренция на магазините са и онлайн сайтовете за пазаруване, при които инвестицията за започване на бизнес е в пъти по-ниска, отбеляза Васил Райчев.
Според него първоначалното вложение за изграждане на магазин от нулата е минимум 500 евро на квадратен метър без да се включва стоката, която ще се продава. При стартирането на един онлайн магазин ще бъдат достатъчни и 5 хиляди лева, подчерта още Васил Райчев.
Коментари