Въпреки кризата в Европа, Шанз Елизе продължава да e атрактивeн и да привлича вниманието на световните марки.
Известното парижко авеню е най-скъпата търговска артерия в Европа, като изпреварва дори и лондонската Бонд стрийт.
Трябва да се признае, че френските и международни марки продължават да се състезават, за да се настанят на престижното авеню.
Така например и производителят на дрехи Levis тази година си извоюва място на Шанз Елизе, а американският бижутер Tiffany възнамерява да направи същото следващата година.
По отношение на наема на търговските обекти цените се вдигнаха с 30 на сто по отношение на миналата година. Така че за квадратен метър и за година се преговаря средно за сумата от 9573 евро, докато на лондонската New Bond Street цената е 7942 или с 3.1 на сто по-висока от миналогодишните.
В световен мащаб Шанз Елизе заема трето място, като е изпреварена от Хонконгската Causeway Bay, където наема на търговските обекти е 22 307 евро (с 34,9% на сто увеличение) за квадратен метър и за година. Третото място е за нюйоркското Пето авеню с наем за квадратен метър и за година от 21 204 евро или с 11,1 на сто повече в сравнение с миналата година, информира БГНЕС.
Наемът на обектите и в останалите търговски улици във френската столица се вдигна. Така например на авеню Монтен цените скочиха с 23,1 на сто и са 5891 евро за квадратен метър и за година.
"Най-големите френски и чуждестранни марки укрепнаха присъствието си в традиционните обекти на Златния триъгълник - Louis Vuitton на площад Вандом, Berluti на ул. Фобур Сент Оноре, а Chanel, Revillon, Fendi, Yves Saint-Laurent и Armani на авеню Монтен", обясняват от компанията Cushman & Wakefield, която е специализирана в недвижимите имоти.
Коментари