Най-хитрите бизнес ходове на всички времена


Най-хитрите бизнес ходове на всички времена
Снимка:

650

Бизнесът е като войната – един единствен ход на умел стратег може да наклони везните от загуба към бляскава победа. В корпоративната история имена като Бил Гейтс, Стив Джобс и Хенри Форд се нареждат начело в списъка с най-гениалните тактици.

Кои са някои от най-хитрите бизнес ходове на всички времена, представя изданието Business Insider.

Puma плаща на Пеле 120 000 долара ... за да си завърже връзките

В разгара на „войната на маратонките” от края на 60-те, Adidas и Puma сключват негласно споразумение – никоя от двете компании да не рекламира продуктите си чрез футболната легенда Пеле.

„Пактът Пеле” обаче бил хитро заобиколен. Според LA Times, представителят на Puma Ханс Хенингсън платил на играча 120 000 долара, за да завърже връзките на обувките си преди последния мач от Световното първенство през 1970 г.

Преди началото на срещата, Пеле помолил за момент да направи именно това и феновете от целия свят видели маратонките му – Puma, разбира се.

Хенри Форд вдига заплатите двойно и съкращава работното време

Автомобилният магнат Хенри Форд предприел нечуван ход – вдигнал двойно заплатите на служителите си и намалил работното им време с един час. Резултатът бил не фалит, а скок на производителността.

Като допълнителен бонус, текучеството на персонала се снизило практическо до нула, което съкратило разходите за обучение и привлякло най-добрите специалисти. Да не говорим за позитивния PR...

И нещо повече: с необичайната си тактика, Форд поставил основите на създаването на средната класа – неговите бъдещи основни клиенти.

Хърбърд Дау разбива германски монопол като обръща дъмпинга му срещу него

Хърбърт Дау, основател на Dow Chemical, открил метод за евтино производство на бром. Бизнесът му в САЩ вървял добре, но не можел да стъпи в Европа, където гигантски немски картел държал фиксирани цени.

Накрая той заминал за Англия и успял да сключи сделка, но в отговор германците залели пазара с изключително евтина продукция. Дау просто спрял продажбите в САЩ, купил тайно целият немски бром и започнал да го предлага в Европа на още по-ниска цена. Така той разбил коварния монопол.

Сара Блейкли води клиент в женската пробна

Най-млада жена в света, която успя да натрупа милиарди, се прочу със своята марка стягащи клинове Spanx. Успехът й обаче не дошъл лесно – много клиенти я отхвърлили, докато не се решила на драстична крачка – вмъкнала купувач на Neiman Marcus в пробната, за да му покаже модела върху себе си.

Скоро след това Блейкли намира платформа в шоуто на Опра Уинфри, а днес стои начело на компания за милиарди, няма и цент дългове, не разчита на външни инвеститори или кредитори и никога не е плащала за реклама.

Стив Джобс и уникалният iPod

Стив Джобс държал всичко в плейърите iPod да е уникално – дори и слушалките. Така всеки негов клиент станал и ходеща реклама.

Новаторският дизайн е жив и до днес, като голяма част от него е запазена в смартфоните iPhone.

Oakley Sunglasses печелят като помагат на чилийските миньори

В разгара на инцидента с попадналите в клопка чилийски миньори през 2010 година, Oakley дариха 35 чифта очила на пострадалите, преди те да бъдат изведени на повърхността. Когато излязоха изпод земята след 69 дни в мрак, повече от тях се нуждаеха от предложената защита на зрението си. Ходът се оказа изключително успешен за Oakley – чрез доставката на тези очила, които струват по 180 долара на дребно, те си осигуриха реклама, оценявана на около 41 млн. долара според изчисления на CNBC.

Бил Гейтс убеждава IBM да продава MS-DOS и на конкуренцията

Малцина знаят, че Бил Гейтс първоначално пише оперативна система MS-DOS за компютърния производител IBM. Той успял да убеди компанията да му разреши да продава продукта и на други, а IBM се съгласили, защото вярвали, че печалбите идват само от хардуера. Когато и други фирми започнали да предлагат персонални компютри обаче, MS-DOS се налага като стандарт, а Microsoft трупат милиарди.

Анна Уолф

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички