Полският производител на водка Central European Distribution Corporation (CEDC), известен с марките Zubrowka, Jim Beam, Guiness, "Зеленая марка", "Журавли", няма достатъчно средства да обслужва дълговете си и всеки ден опасността да обяви фалит нараства.
Засега компанията търси варианти да договори с кредиторите си преструктуриране на задълженията, които надминаха 1 млрд. долара заради натрупани загуби.
Куриозното е, че CEDC е не само най-мощният производител на водка в Русия, но и притежава силни позиции в Източна Европа като цяло, с предлаганите над 700 бренда. Предложението на ръководството е преобразяването на облигациите в акции. Според офертата държателите на дългови книжа с номинал 1 000 долара и падеж през 2013 г. ще получат 8.86 акции от дружеството срещу всяка облигация, а на тези с падеж 2016 г. се предлага замяна в съотношение 1:16.52, плюс нови облигации, но с номинал 508.2 долара и падеж през 2020 г.
Не е ясно дали рокадата ще бъде приета или CEDC ще трябва да прегърнат банкрута или да търсят други варианти да оцелеят. Крайният срок за кредиторите да решат е първият ден на пролетта, 22 март.
Коментари