Турският град Одрин се превръща във все по-предпочитано място за българските и гръцките туристи. Те пристигат в града най-често през почивните дни с основната цел да пазаруват и харчат средно по 100 евро.
Градът е посрещнал около 2,74 млн. гръцки и български посетители само през 2019 г. Възползвайки от конкурентните цени и висококачествени стоки в Турция, те са похарчили общо 270 млн. евро в Одрин, генерирайки сериозен приток на чуждестранна валута, разкрива пред информационната агенция Demirören председателят на Търговско-промишлената камара на Одрин Реджеп Зъпкънкурт.
Местните посетители от околните градове създават допълнително оживление в града, особено в почивни дни.
През 2019 г. е отбелязан значителен скок в броя на гръцките и българските туристи. "Нашите търговци и туристическите компании са доволни. Имайки това предвид, ние си поставяме за цел да приемем 5 млн. гръцки и български туристи през 2020 г. Стремим се да увеличим броя на местните и чуждестранните туристи до 10 млн. до 2023 г.", заяви шефът на камарата.
По данни на граничните служби, през 2019 г. Одрин е бил посетен от около 2,17 млн. български и 570 382 гръцки туристи. Те пътуват самостоятелно или с организирана туристическа група, пише Daily Sabah.
Що се отнася до предпочитанията им за пазаруване, посетителите имали широка палитра от интереси – от текстил и готови дрехи до различни хранителни продукти и козметика.
Напливът от посетители е довел до отварянето на много нови магазини. Освен това, със съдействието на местната власт, търговците в града посещават безплатно курсове по български и гръцки език, които ще продължат през цялата година.
Спадът на турската лира прави турските продукти много по-достъпни за туристите. Местните търговци са доволни от продажбите, а повечето им клиенти са българи. "Българските туристи идват рано сутрин, за да пазаруват. Ние продаваме на едро поради разлики в обменния курс и сме доволни от продажбите си", казва Мехмет Джан, който продава дрехи в Одрин.
Търговците в града вече са започнали да превеждат уебсайтовете си на български, така че потенциалните клиенти да могат да разгледат цените още преди пътуването. За да разширят обхвата на потенциалните си клиенти, много фирми споделят рекламни кампании и промоции с български и гръцки клиенти с помощта на социалните медии.
Хасан Ахметов, който живее в Кърджали и посещава пазара в Одрин със семейството си, се радва на конкурентните цени на стоките.
"Всичко е на половин цена в Одрин. Посрещаме всичките ни нужди, пазарувайки тук. Освен че са евтини, турските стоки са и с по-високо качество. Идваме в Одрин всеки уикенд и пазаруваме за всичко - от текстил до храна", казва Ахметов пред агенция Demirören.
Коментари