Собствениците на популярната и у нас германска търговска верига Metro ще разделят дейността на марката в две отделни компании, пише АФП.
„Управителният борд на Metro подготвя създаването на две независими и секторно ориентирани компании чрез разделяне на групата”, пише в изявление на сегашната структура. Там се допълва, че едното ново звено ще се специализира в храните и продажбите на едро, а другото в сферите на електрониката и услугите. „Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, се допълва в изявлението на Metro.
Целта е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии. Допълнително, всяка от компаниите ще може независимо да търси нови придобивки и партньорства, с което сами ще определят стратегиите си за разширяване.
Управляващите органи на Metro „ще вземат решение за очакваното разделяне на групата след период на интензивни консултации”. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, "разделянето се очаква в средата на 2017 година”.
От информацията на този етап не става ясно как и дали това ще промени вида и функциите на популярните хипермаркети на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро, коментира БГНЕС.
Коментари