Маркетингови трикове, с които ни подлъгват да пазаруваме повече


Маркетингови трикове, с които ни подлъгват да пазаруваме повече
Снимка:

Когато влизате в супермаркета кошница ли взимате или количка? Тананикате ли си в тон с музиката, която върви? Или може би си опитвате от забучените на клечки за зъби парченца сирене на промоция? Колкото и да не ви се вярва, ако сте отговорили с „да” на поне един от въпросите, то вероятно сте били накарани подсъзнателно да купите повече неща от предвиденото. Оказва се, че магазините прилагат различни трикове, за които не бихме предположили, само и само за да развържем по-широко кесията. Вижте какви са някои от тях според сайта LearnVest.  

1.    Огромни колички. В някои супермаркети нарочно имат по-големи колички за пазаруване, защото според изследванията с такива клиентите харчат с 37% повече пари. Просто подсъзнателно се мъчат да напълнят пространството и съответно взимат повече неща. Това важи и за количките под форма на детски автомобилчета. Доказано е, че когато пазаруваме с дете, правим с 30% по-голяма сметка. Решението: Предпочетете кошница.

2.    Носталгична музика. Особено с приближаването на Коледа, определен тип музика ни кара да се настройваме носталгично. В резултат на това харчим със 17% повече от обичайното, сочат данни. В някои супермаркети дори тайничко пускат тихи звуци например от отваряне на сода или цвъртене на месо, за да карат клиентите да купуват. Решението: Слушайте друга музика на телефона или айпода си.

3.    Грешно оразмеряване. По принцип носите размер 40 дънки, но изведнъж в магазина се оказва, че влизате и в тези с размер 38. Купувате ги от чист възторг, че сте отслабнали. Но не бързайте да се радвате – много магазини поставят грешна номерация на дрехите, разчитайки именно емоцията да води купувачите. Решението: Никой няма да гледа етикета на дрехата ви, така че просто избирайте това, което ви става.

4.    Огледална манипулация. Огледалата в пробните на магазините за дрехи невинаги показват истината. В някои магазини дори настройват светлината в пробните така, че да изглеждаме по-свежи. Изследванията показват, че сме склонни да харчим с 19% повече, ако се харесаме в огледалото на магазина. Решението: Съсредоточете се не единствено върху образа си, а и върху качествата на самата дреха.

5.    Препятствие на пътя. Не се чудете защо на някои странни места в супермаркетите има например хладилна витрина с напитки. Доказано е, че едно такова „препятствие” ни кара да спрем за 15 секунди повече пред някой щанд и съответно да си купим нещо, което видим там. Решението: Оглеждайте се за „препятствия” и ги заобикаляйте.

6.    Не-толкова-безплатни промоции. Както си се движите из магазина, различни промотори ви бутат в ръцете хапки сирене или шунка, десертчета или чашки с нов вид напитка. Експертите обаче съветват да отказваме промоциите, защото така настройваме тялото си на вълна хранене и сме склонни да купим повече неща. Решението: Просто кажете „не, благодаря” или избягвайте да пазарувате гладни.

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.72168
  • GBP
    1
    2.27758
  • JPY
    100
    1.20745
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички