След като преди дни стана ясно, че напуска българския пазар, се оказва, че световноизвестната модна марка MANGO ще се завърне догодина у нас с нови и по-големи магазини. Това заявява в интервю за „Стандарт” Джорджина Прачинестос, шеф на Връзки с обществеността на компанията и отговаряща за стратегията в България.
MANGO започна да затваря обектите си в страната ни преди няколко месеца, тъй като българската фирма представител, чрез която оперираше у нас - "Атриум България" ЕООД, фалира. Дружеството регистрира отрицателен финансов резултат още в периода 2008-2012 година. Софийски градски съд е уважил искането за обявяване на несъстоятелност със задна дата - 31 декември 2008 г. Именно тогава дружеството е започнало да трупа загуба. Въпреки това веригата присъстваше още няколко години на българския пазар. Според справка в Търговския регистър към февруари 2013 г. фирмата е на загуба 21,45 млн.лв.
От централата на MANGO в Барселона обаче вече оглеждат възможни терени с площ между 800 и 3000 кв. м, което съответства на новата концепция на компанията - да може да показва и предлага продукти от всичките си колекции, както дамска, така и мъжка, детска и специален спортен бранд. MANGO се е устремила главно към три града - София, Пловдив и Варна. Възможните опции, които се разглеждат с еднакъв приоритет, са две - магазини в престижни молове или на оживени търговски улици.
Друга известна верига за облекла също е на път да напусне България. През последните няколко месеца гръцката марка Sprider ускори затварянето на магазини в страната, а към края на август разполага само с един обект в София. В момента тече и ликвидация на дъщерните дружества на веригата в Кипър и Румъния. Проблемите в гръцката икономика и ниските продажби са основната причина за преструктуриране бизнеса на Sprider. Още през 2012 г. гръцките медии разпространиха новината, че марката ще се раздели с активите си на Балканите. От началото на 2013 г. до сега са затворени 34 техни обекта в Гърция, 7 в Румъния и 4 в България.
Коментари