Компаниите производители на луксозни стоки използват приближаването на Годината на Дракона според лунния календар, за да печелят нови клиенти сред богатите китайци, предаде Франс прес.
Годината на Дракона настъпва в понеделник. Смята се, че драконът носи успех, късмет, богатство и власт. Този знак е смятан и за най-благоприятния по лунния календар, в който има общо 12 знака.
По повод Годината на Дракона компанията Ролс Ройс, чийто продажби скочиха в Китай през 2011 г. с близо 50 процента, пусна лимитирана серия на модел "Дракон фантомс".
Возилата имаха изрисувани на ръка златни дракони на шасито. Дракони бяха извезани върху облегалките на седалките, както и върху постелките на пода на колите. Цената на возилата от лимитираната серия беше от 7,4 милиона юана (906 000 евро). Те бяха пуснати на пазара още миналото лято, но се изчерпаха за рекордните осем седмици.
Очаква се компанията да произведе още, които да пусне на пазара през Годината на Дракона, допълва БТА.
Компанията Версаче пусна по повод Годината на Дракона специална чанта-бижу. Става дума отново за лимитирана серия от само 210 екземпляра, които се търгуват в Хонконг за 31 800 долара бройката.
Чантата има златни дръжки и позлатени дракони, извезани на черен фон.
Компанията С.Т. Дюпон пък предлага на пазара запалки и писалки, върху които има гравиран дракон и инкрустирани 88 диамантчета. 88 не е случайно избрано, защото според китайците числото 8 носи късмет.
Часовникарската фирма Пиаже пуска в продажба часовници, също украсени с дракони.
Според компанията Маккинси, анализираща тенденциите на пазара, продажбите на луксозни стоки в Китай до 2015 г. ще се повишат на година с 18 процента.
През 2015 г. приходите от продажбите на подобни стоки в азиатския гигант ще достигнат 27 милиарда долара, тоест една пета от всички приходи от продажби на луксозни стоки в света. Така Китай ще изпревари Япония.
Коментари