Китай, Индия и Русия са страните с най-бързо развиващи се луксозни пазари, пише руският в. "Ведомости", като цитира данни на консултантската компания Bain & Company.
Пазарът на луксозни стоки в трите страни е нараствал през последните години с 15-20 процента.
За 2011 г. лукс пазарът в Китай се оценява на 12,9 млрд евро. В Русия годишните продажби на луксозни стоки варират от 5 млрд. до 7 млрд евро.
Bain & Company прогнозира, че тази година световният пазар на луксозните стоки ще нарасне с 6-7 процента, пише БГНЕС.
В средата на март компанията "Маккинси" публикува изследване, от което се вижда, че 45% от лукс пазара на Русия се падат на алкохолните напитки. Става дума за водка с цена от 70 долара нагоре за бутилка или друг алкохол с цена най-малко 80 долара за бутилка.
36% от руския пазар на лукса се пада на облеклото. Делът на бижута, часовници, електронни устройства и кристални изделия заема едва 3 процента.
По данни на "Маккинси" в Индия 76% от лукс стоките се падат на украшения, часовници и таблети, в Китай тази категория лукс предмети представлява 51%, а в Бразилия 17 на сто.
Коментари